ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Zgłoszenie instalacji, z której emisja nie wymaga pozwolenia.Drukuj informacjęSprawa: Zgłoszenie instalacji, z której emisja nie wymaga pozwolenia.

Szczegóły informacji

Zgłoszenie instalacji, z której emisja nie wymaga pozwolenia.

Wydział: Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa

Ogłoszono dnia: 2016-03-25 08:29:15

Termin załatwienia

Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca. W sprawach szczególnie skomplikowanych do dwóch miesięcy.

Osoba kontaktowa

Krzysztof Derejsabicz

Miejsce załatwienia

Starostwo Powiatowe w Słubicach
ul. Piłsudskiego 20
69-100 Słubice
pok. 301

Telefon kontaktowy

95 777-02-51

Adres e-mail

k.derejsabicz@powiatslubicki.pl
 

Sposób załatwienia

Przyjęcie zgłoszenia lub decyzja sprzeciwu.

Miejsce odbioru

Starostwo Powiatowe w Słubicach
ul. Piłsudskiego 20

69-100 Słubice
pok. 302 i 303

Wymagane Dokumenty

Wniosek o udostępnienie informacji o środowisku i jego ochronie:
Sporządzony samodzielnie, zawierający następujące dane:
  1. dane wnioskodawcy: imię i nazwisko lub nazwa firmy lub pieczęć nagłówkowa, adres zamieszkania lub siedziby firmy,
  2. rodzaj i zakres prowadzonej działalności, w tym wielkość produkcji lub wielkość świadczonych usług,
  3. czas funkcjonowania instalacji (dni tygodnia i godziny),
  4. wielkość i rodzaj emisji,
  5. opis stosowanych metod ograniczania wielkości emisji,
  6. informacja, czy stopień ograniczania wielkości emisji jest zgodny z obowiązującymi przepisami lub w przypadku zgłoszenie instalacji wytwarzających pola elektromagnetyczne powinno być zgodne z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 2 lipca 2010 r. w sprawie zgłoszenia instalacji wytwarzających pola elektromagnetyczne (Dz. U. Nr 130, poz. 879), określającym wzór formularza zgłoszenia i szczegółowe wymagania dotyczące zakresu danych ujętych w zgłoszeniu,
  7. w przypadku źródła spalania paliw o nominalnej mocy cieplnej nie mniejszej niż 1 MW i mniejszej niż 50 MW, ustalonej z uwzględnieniem trzeciej zasady łączenia, dla którego standardy emisyjne są określone w przepisach wydanych na podstawie art. 146 ust. 3 ustawy Prawo ochrony środowiska, będącego częścią instalacji wymagającej zgłoszenia, o którym mowa w ust. 1, zgłoszenie powinno zawierać także informacje o:
  • sektorze, w którym działa dane źródło spalania paliw lub zakład, w którym to źródło jest eksploatowane (kod Polskiej Klasyfikacji Działalności);
  • numerze REGON prowadzącego instalację;
  • nominalnej mocy cieplnej źródła spalania paliw wyrażonej w MW;
  • rodzaju źródła spalania paliw, z uwzględnieniem rodzajów źródeł spalania paliw, dla których w przepisach wydanych na podstawie art. 146 ust. 3 ustawy Prawo ochrony środowiska
    są zróżnicowane standardy emisyjne;
  • rodzaju i przewidywanym udziale procentowym wykorzystywanych paliw, z uwzględnieniem rodzajów paliw, dla których w przepisach wydanych na podstawie art. 146 ust. 3 ww. ustawy
    są zróżnicowane standardy emisyjne;
  • obowiązujących dane źródło spalania paliw standardach emisyjnych;
  • dacie oddania źródła spalania paliw do użytkowania, a jeżeli ta data nie jest znana - dowód na to, że użytkowanie źródła spalania paliw rozpoczęto przed dniem 20 grudnia 2018 r. albo po dniu 19 grudnia 2018 r.;
  • przewidywanym czasie użytkowania źródła spalania paliw w ciągu roku oraz przewidywanym średnim obciążeniu podczas użytkowania wyrażonym w procentach.
 
lub
według wzoru dostępnego w Biuletynie Informacji Publicznej w dziale:
Co i jak załatwić w Urzędzie – Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa lub w siedzibie Starostwa Powiatowego w Słubicach, wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa:
  • zgłoszenie instalacji, z której emisja nie wymaga pozwolenia na podstawie art. 152 ust. 1 ustawy Prawo ochrony środowiska,
  • formularz zgłoszenia instalacji wytwarzających pola elektromagnetyczne.
Dokumenty wymagane do wniosku:
  • dowód wniesionej opłaty skarbowej,
  • pełnomocnictwo w oryginale lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa - w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej w  wysokości 17,00 zł,
  • wyniki pomiarów (jeśli takie były wymagane)
  • oświadczenie o nieprzekraczaniu czasu użytkowania instalacji, w przypadku, jeżeli wniosek dotyczy źródła spalania paliw, o którym mowa w art. 152 ust. 2b ustawy Prawo ochrony środowiska.

Czas realizacji

Bez zbędnej zwłoki, nie później  niż w ciągu miesiąca. W sprawach szczególnie skomplikowanych do dwóch miesięcy.

Opłaty

  1. Opłata skarbowa za przyjęcie wymaganego przepisami o ochronie środowiska instalacji, z której emisja nie wymaga pozwolenia, mogącej negatywnie oddziaływać na środowisko w wysokości 120,00zł,
Opłatę skarbową należy uiścić na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Słubicach.

Tryb odwoławczy

Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Starosty Słubickiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji. 

Podstawa prawna

Art. 152, art. 153 ust. 1 i art. 378 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Powiat Słubicki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Krzysztof Derejsabicz
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2016-03-25
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Regina Waszkiewicz
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2016-03-25 08:27:16
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Żaneta Samuel
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2016-03-25 08:29:15
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Żaneta Samuel
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-02-14 11:36:14
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
4010 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony