ˆ

Co i jak załatwić - lista wydziałów

Lista informacji

  • Wydział Komunikacji i Dróg ›
  • Wydział Gospodarki Nieruchomościami ›
  • Wydział Geodezji i Katastru ›
  • Wydział Spraw Społecznych i Koordynacji Projektów ›

    Naczelnik: Wojciech Skwarek

    Siedziba:

    Starostwo Powiatowe w Słubicach
    ul. Piłsudskiego 20
    69-100 Słubice
    pok. nr 102, 1-1A

     

    Zakres spraw i zadań do realizacji:

    Do podstawowych zadań Wydziału Spraw Społecznych należy: 
    1. przygotowywanie i rozpowszechnianie materiałów promujących Powiat,
    2. promowanie potencjału gospodarczego, kulturalnego i turystycznego gmin Powiatu, w tym ich prezentacja na wystawach, targach i imprezach kulturalnych w kraju i za granicą,
    3. organizowanie oraz współorganizowanie przedsięwzięć o charakterze powiatowym w zakresie kultury, sportu i turystyki,
    4. prowadzenie strony internetowej Powiatu oraz serwisu społecznościowego Facebook w zakresie promocyjno - informacyjnym
    5. prowadzenie dokumentacji fotograficznej dotyczącej najważniejszych wydarzeń oraz inwestycji realizowanych przez Powiat,
    6. opracowywanie informacji i sprawozdań dot. działań promocyjnych Powiatu,
    7. przygotowywanie informacji o aktualnych wydarzeniach kulturalnych i sportowych na potrzeby własne oraz w celu udostępniania ich środkom masowego przekazu,
    8. współpraca z mediami, w tym wykonywanie funkcji rzecznika prasowego,
    9. realizacja zadań z zakresu opieki nad zabytkami o zasięgu powiatowym, w tym prowadzenie spraw związanych z udzielaniem dotacji z budżetu powiatu na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków oraz spraw związanych z ustanawianiem społecznych opiekunów zabytków,
    10. prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań powiatowej biblioteki publicznej,
    11. prowadzenie spraw związanych ze zlecaniem realizacji zadań publicznych organizacjom pozarządowym i podmiotom wymienionym w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
    12. prowadzenie spraw związanych z nadzorem nad stowarzyszeniami i fundacjami,
    13. opracowywanie projektu rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, a także sporządzanie sprawozdań z realizacji tego programu,
    14. wydawanie pozwoleń w zakresie sprowadzania zwłok i szczątków z zagranicy w celu ich pochowania,
    15. prowadzenie spraw związanych z powoływaniem i odwoływaniem członków oraz obsługą Powiatowej Społecznej Rady do Spraw Osób Niepełnosprawnych oraz Powiatowej Rady Rynku Pracy,
    16. współpraca w zakresie realizowanych zadań z jednostkami organizacyjnymi Powiatu, w szczególności z Powiatowym Urzędem Pracy w Słubicach, Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Słubicach, Powiatowym Ośrodkiem Wsparcia w Rzepinie oraz Placówką Opiekuńczo - Wychowawczą „Nasza Chata” w Cybince,
    17. współpraca z Powiatową Stacją Sanitarno - Epidemiologiczną oraz z NZOZ Szpital Powiatowy im. prof. Z. Religi w Słubicach Sp. z o. o. w zakresie zagadnień zdrowia publicznego,
    18. ustalanie rocznego harmonogramu rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie Powiatu,
    19. sporządzanie sprawozdawczości w zakresie programów zdrowotnych realizowanych na terenie Powiatu,
    20. promocja i ochrona zdrowia,
    21. opracowywanie, monitorowanie oraz aktualizowanie prac studialnych i prognostycznych, w tym Strategii Zrównoważonego Rozwoju Powiatu oraz Planu Rozwoju Lokalnego,
    22. koordynowanie działań związanych ze współpracą zagraniczną, w tym organizowanie i udział w spotkaniach oraz przedsięwzięciach prowadzonych w ramach porozumień zawartych ze społecznościami lokalnymi innych państw,
    23. zapewnienie tłumaczenia w trakcie spotkań oraz korespondencji i innych materiałów z języka niemieckiego i angielskiego na język polski i odwrotnie - na potrzeby wszystkich komórek organizacyjnych.
    24. koordynowanie spraw związanych z udzielaniem nieodpłatnej pomocy prawnej, w szczególności:
      1. współpraca z Okręgową Radą Adwokacką i Radą Okręgowej Izby Radów Prawnych w Zielonej Górze w zakresie wyznaczania adwokatów i radców prawnych do udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej,
      2. sporządzanie projektów umów zlecenia zawieranych z adwokatami i radcami prawnymi w sprawie udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej,
      3. odbieranie od adwokatów i radców prawnych kart nieodpłatnej pomocy prawnej oraz oświadczeń wymienionych w ustawie o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej, a także ich ewidencjonowanie i prawidłowe przechowywanie,
      4. przygotowywanie informacji i analiz oraz materiałów promocyjno-informacyjnych w zakresie udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej, w szczególności w celu zamieszczenia na stronie internetowej powiatu i w Biuletynie Informacji Publicznej powiatu, a także na potrzeby interesantów, Wojewody i innych zainteresowanych podmiotów,
      5. sporządzanie rocznych zbiorczych informacji do Ministra Sprawiedliwości i Wojewody o wykonaniu zadania polegającego na udzielaniu nieodpłatnej pomocy prawnej,
    1. załatwianie spraw związanych z rozpatrywaniem wystąpień podmiotów zajmujących się zawodowo działalnością lobbingową lub podmiotów wykonujących bez wpisu do rejestru czynności z zakresu zawodowej działalności lobbingowej,
    2. załatwianie spraw związanych z rozpatrywaniem petycji, w tym:
      1. przygotowywanie projektów pism w sprawie przekazania petycji do podmiotów właściwych do ich rozpatrzenia,
      2. współpraca z właściwymi merytorycznie komórkami organizacyjnymi Starostwa w zakresie określenia sposobu rozpatrzenia petycji,
      3. zamieszczanie na stronie internetowej powiatu danych dotyczących petycji, przebiegu postępowania oraz sposobu załatwienia petycji,
      4. przygotowywanie projektów pism w sprawie zawiadamiania podmiotów wnoszących petycje o sposobie ich załatwienia,
      5. coroczne opracowywanie zbiorczej informacji o petycjach rozpatrzonych w roku poprzednim oraz jej zamieszczanie na stronie internetowej powiatu.
    3. załatwianie spraw związanych z udzielaniem dotacji celowej dla posiadaczy Karty Polaka
                                            Ewidencja prowadzona w Wydziale Spraw Społecznych
     
    Lp.
    Tytuł rejestru
    Podstawa prawna
    Zasady udostępniania danych
    1
    Ewidencja stowarzyszeń zwykłych
    art. 40 Ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r.   Prawo o stowarzyszeniach (j. t. Dz.U. - z 2017 r., poz. 210  ), Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 2 maja 2016 r. w sprawie prowadzenia ewidencji stowarzyszeń zwykłych, jej wzoru oraz szczegółowej treści wpisów (Dz.U. z 2016 r., poz. 644)
     
     
    art. 40b ust. 4 Ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r.   Prawo o stowarzyszeniach (j. t. Dz.U. - z 2017 r., poz. 210)
     
    Podlega publikacji w BIP
    2
    Ewidencja stowarzyszeń rejestrowych
    art. 8 ust. 5 pkt 2 Ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r.  Prawo o stowarzyszeniach (j. t. Dz.U. - z 2017 r., poz. 210)
    Dane z ewidencji udostępnia się na podstawie Ustawy o ochronie danych osobowych
     
    Nie podlega publikacji w BIP
     
    Dane dostępne w KRS
    3
    Rejestr klubów sportowych
    art. 4 Ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (j.t. Dz. U. z 2016 r. poz. 176 z późn. zm.), Rozporządzenie Ministra Sportu i Turystyki z dn. 18 października 2011 r. w sprawie ewidencji klubów sportowych( Dz. U. Nr 243, poz 1449 z późn. zm.
     
    Dane z ewidencji udostępnia się na podstawie Ustawy o ochronie danych osobowych
     
    Nie podlega publikacji w BIP
    4
    Rejestr uczniowskich klubów sportowych
    art. 4 Ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (j.t. Dz. U. z 2016 r. poz. 176 z późn. zm.), Rozporządzenie Ministra Sportu i Turystyki z dn. 18 października 2011 r. w sprawie ewidencji klubów sportowych( Dz. U. Nr 243, poz 1449 z późn. zm.
     
    Dane z ewidencji udostępnia się na podstawie Ustawy o ochronie danych osobowych
    Nie podlega publikacji w BIP
    5
    Informacja o wniesionych petycjach
    art. 8 ust. 1 Ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 r. (Dz. U.  z 2014 r. poz. 1195 z późn. zm.)
    art. 14 Ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 r. (Dz. U.  z 2014 r. poz. 1195 z późn. zm.)
     
    Podlega publikacji w BIP
    6
    Rejestr wystąpień lobbingowych
    Zarządzenie nr 10/16 Starosty Słubickiego z dnia 22 lutego 2016 r. w sprawie sposobu postępowania pracowników Starostwa Powiatowego w Słubicach przy załatwianiu spraw w zakresie działalności lobbingowej
    art. 16 ust. 1 oraz art. 18 ust 3
    Ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa (Dz.U. z 2005 r.  poz. 1414 z późn. zm.)
     
    Podlega publikacji w BIP
     
     

    Telefon kontaktowy:

    95 777 02 80 - naczelnik
    95 777 02 81 - zastępca naczelnika
    95 777 02 82 - 84 - pracownicy wydziału

    Godziny urzędowania:

    poniedziałek: 8.00 - 16.00
    wtorek - piątek: 7.30 - 15.30

  • Wydział Administracji Architektonicznej i Budowlanej ›
  • Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa ›
  • Wydział Oświaty ›