ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Zakładanie i rejestracja stowarzyszeń zwykłych Drukuj informacjęSprawa: Zakładanie i rejestracja stowarzyszeń zwykłych

Szczegóły informacji

Zakładanie i rejestracja stowarzyszeń zwykłych

Wydział: Wydział Spraw Społecznych i Koordynacji Projektów

Ogłoszono dnia: 2015-10-30 12:08:01

Termin załatwienia

7 dni ( art 40 a, ust. 2 ) od dnia wpływu wniosku na: - wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych lub - wezwanie do uzupełnienia braków we wniosku lub - złożenie do Sądu wniosku o zakazanie założenia stowarzyszenia

Osoba kontaktowa

Patrycja Harasimowicz

Miejsce załatwienia

Wydział Spraw Społecznych i Koordynacji Projektów
 
 

Telefon kontaktowy

95 777 0284

Adres e-mail

p.harasimowicz@powiatslubicki.pl 

Sposób załatwienia

Przyjęcie wniosku o wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych nadzorowanych przez Starostę Słubickiego
Po wpisaniu stowarzyszenia zwykłego do ewidencji istnieje możliwość wystąpienia do organu nadzoru o wydanie zaświadczenia potwierdzającego utworzenie stowarzyszenia zwykłego.
 
UWAGA!
Organ nadzorujący informuje niezwłocznie o dokonaniu wpisu do ewidencji albo bezskuteczności wniosku o wpis.
 

Miejsce odbioru

Wydział Spraw Społecznych i Koordynacji Projektów
 

Wymagane Dokumenty

  1. Wniosek o wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych (oryginał) zawierający dane: imię i nazwisko, adres zamieszkania, numer PESEL: przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie/członków Zarządu/członków Komisji Rewizyjnej (w zależności od typu regulacji zawartych w Regulaminie) oraz adres siedziby Stowarzyszenia.
  2. Regulamin stowarzyszenia (oryginał), określający jego nazwę, cel/e, teren i środki działania, siedzibę, zasady dokonywania zmian regulaminu działalności, sposób nabycia i utraty członkostwa, sposób rozwiązania stowarzyszenia oraz w zależności od  typu regulacji wybranych przez założycieli - zapisy stanowiące o:
    a) przedstawicielu reprezentującym stowarzyszenie lub
    b) zarządzie Stowarzyszenia (tryb jego wyboru i uzupełniania składu, kompetencje, warunki ważności jego uchwał, sposób reprezentowania stowarzyszenia i zaciągania zobowiązań majątkowych) lub
    c) zarządzie i komisji rewizyjnej (tryb wyboru i uzupełniania składu, kompetencje, warunki ważności uchwał Zarządu, sposób reprezentowania stowarzyszenia i zaciągania zobowiązań majątkowych).
  3. Lista wszystkich członków założycieli  zawierająca imiona i nazwiska, daty i miejsca urodzenia, miejsce zamieszkania oraz własnoręczne podpisy (oryginał).
  4. Protokół z zebrania założycielskiego zawierający uchwały: o wyborze przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie/zarządu/komisji rewizyjnej (w zależności od typu regulacji zawartych w Regulaminie) i o uchwaleniu regulaminu stowarzyszenia (oryginał).
    Dokumenty wymienione w pkt 1,2 podpisuje przedstawiciel reprezentujący stowarzyszenie lub wszyscy członkowie Zarządu.
    Dokument wymieniony w pkt 4 podpisuje przewodniczący zebrania założycielskiego.

Czas realizacji

Jeśli złożony wniosek spełnia wszystkie wymogi formalne, dokonamy wpisu w ewidencji stowarzyszeń zwykłych w terminie 7 dni od dnia wpływu wniosku. Jeżeli wniosek zawiera braki, wezwiemy wmioskodawcę do ich uzupełnienia w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania. Nieuzupełnienie wniosku w terminie 14 dni spowoduje jego bezskuteczność.
 

Opłaty

Brak

Tryb odwoławczy

 
W przypadku nie dokonania wpisu do ewidencji w terminie 7 dni od dnia wpływu wniosku o wpis lub uzupełnienia jego braków i nie został złożony wniosek   o zakazanie założenia stowarzyszenia - przysługuje prawo wniesienia skargi na bezczynność do sądu administracyjnego.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r. - Prawo o stowarzyszeniach (t. j. - Dz.U. z 2020 r., 2261 )

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Powiat Słubicki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Patrycja Harasimowicz
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2015-08-28
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Wojciech Skwarek
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2015-08-28 15:22:23
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Wojciech Skwarek
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2015-10-30 12:08:01
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Wojciech Skwarek
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-09-29 09:52:47
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
5423 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony