ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Zaświadczenie o samodzielności lokaluDrukuj informacjęSprawa: Zaświadczenie o samodzielności lokalu

Szczegóły informacji

Zaświadczenie o samodzielności lokalu

Wydział: Wydział Administracji Architektonicznej i Budowlanej

Ogłoszono dnia: 2015-10-30 12:08:00

Termin załatwienia

Siedem dni

Osoba kontaktowa

Ewa Daniszewska, Adam Franczak, Małgorzata Ignatowicz, Aleksandra Pawełkiewicz, Marta Wychudzka, Ewa Kułaczkowska, Roksana Jaszczuk Barbara Warzecha, Katarzyna Fryzowska

Miejsce załatwienia

Starostwo Powiatowe w Słubicach
ul. Piłsudskiego 20
69-100 Słubice
pok. 4, 7, 8, 9
Godziny przyjęć Interesantów:
poniedziałek 9:00-16:00
środa i piątek 8:00-15:3

Telefon kontaktowy

95 777 0230; 95 777 0231; 95 777 0232; 95 777 0233; 95 777 0234

Adres e-mail

Sposób załatwienia

Zaświadczenie wydaje się na żądanie osoby ubiegającej się o nie. W przypadku złożenia wniosku o wydanie ww. zaświadczenia organ sprawdza kompletność dokumentów. W przypadku braków, wzywa Inwestora do uzupełnienia ww. braków. W przypadku nieuzupełnienia wydaje się postanowienie o odmowie wydania  zaświadczenia.

Miejsce odbioru

Starostwo Powiatowe w Słubicach
ul. Piłsudskiego 20
69-100 Słubice
pok. 4, 7, 8, 9
Godziny przyjęć Interesantów:
poniedziałek 9:00-16:00
środa i piątek 8:00-15:30

Wymagane Dokumenty

  1. kopie rzutów odpowiedniej części budynku z jednoznacznie zaznaczonym lokalem i pomieszczeniem/ami przynależnym/i;
  2. inwentaryzacja części budynku, z zaznaczonym lokalem i pomieszczeniami przynależnymi po ścianach trwałych;
  3. dokument poświadczający o zakończeniu budowy (nie stosuje się do budynków istniejących przed dniem 1 stycznia 1995 r. lub wybudowanych na podstawie pozwolenia na budowę wydanego przed tą datą) ;
  4. szkice – rysunek przedstawiający rzut lokalu z jednoznacznie zaznaczonym układem i opisem pomieszczeń oraz oświadczeniem osoby posiadającej stosowne uprawnienia z podaniem daty sporządzonej inwentaryzacji oraz daty wybudowania budynku 3);
  5. pełnomocnictwo udzielone osobie działającej w imieniu wnioskodawcy wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej w wys. 17,00 PLN (siedemnaście złotych 00/100);

Czas realizacji

Siedem dni

Opłaty

Zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej za każde zaświadczenie o samodzielności lokalu niemieszkalnego - 17,00 zł

Tryb odwoławczy

Na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia o stwierdzeniu samodzielności lokalu służy stronie prawo wniesienia zażalenia do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gorzowie Wielkopolskim za pośrednictwem Starosty Słubickiego w terminie 7 dni od daty otrzymania.
    
 

Uwagi

  1. Zaświadczenia o samodzielności lokali wydawane są na podstawie danych
    i materiałów dostarczonych przez wnioskodawcę.
  2. Niezbędne informacje i materiały:
    1. określenie przeznaczenia lokalu (zgodnie z zatwierdzonym projektem budowlanym lub zmianą sposobu użytkowania);
    2. czytelne kopie rysunków z posiadanej przez właściciela dokumentacji. Rysunki przedstawiające rzuty poziome kondygnacji powinny zawierać jednoznaczny opis pomieszczeń oraz oznaczenie lokalu i pomieszczeń przynależnych po ścianach trwałych, dodatkowo rysunki należy opisać podając położenie lokalu (miejscowość, ulica, nr porządkowy, nr ewid. działki, kondygnacja budynku);
    3. dokument świadczący o zakończeniu budowy – kopia pozwolenia na użytkowanie budynku, zgłoszenia zakończenia budowy lub dokumentu poświadczającego o przeprowadzonej przebudowie lub zmianie sposobu użytkowania. W przypadku braku takich dokumentów – dla budynków wybudowanych na podstawie pozwolenia wydanego przed dniem 1 stycznia 1995 r. – należy podać rok zakończenia budowy;
    4. oświadczenie właściciela lokalu, złożone na rysunkach, potwierdzające, że przedstawiony na nich stan jest aktualny i nie zostały wprowadzone żadne zmiany;
  3. Gdy właściciel nie posiada wymaganej dokumentacji budowlanej, opisanej w punkcie 2.b) kopie rysunków mogą być zastąpione:
    1. inwentaryzacją fragmentu budynku, zawierającą:rzuty poziome kondygnacji, bądź fragmentu kondygnacji
  • w obrębie jednego segmentu, klatki, itp. z opisem pomieszczeń, oznaczeniem granic lokalu i pomieszczeń przynależnych, z podaniem powierzchni użytkowej lokalu z rozbiciem na poszczególne pomieszczenia;
  • opis w niezbędnym zakresie, m.in. wyposażenie w instalacje;
Inwentaryzację lokalu powinna wykonać osoba posiadająca odpowiednie przygotowanie zawodowe – uprawnienia budowlane lub rzeczoznawca majątkowy.
Rysunki muszą być opatrzone dodatkowym oświadczeniem  - złożonym przez osobę posiadającą odpowiednie uprawnienia, potwierdzającym, że dany lokal spełnia warunki lokalu samodzielnego, określonego w art. 2 ust. 2 ustawy z dnia 24 czerwca 1994r. o własności lokali.
 
Wszystkie oświadczenia powinny posiadać datę i podpis, złożone w sposób umożliwiający identyfikację osoby podpisującej.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks postępowania administracyjnego;
Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej;
Ustawa o własności lokali z dnia 24 czerwca 1994 r.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Powiat Słubicki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Małgorzata Pawłowicz-Wiktor
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2020-01-31
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Ewa Daniszewska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2015-09-30 10:50:23
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Ewa Daniszewska
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2015-10-30 12:08:00
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Adam Franczak
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-01-02 09:46:25
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
6955 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony